Warsztaty online:
Badania marketingowe dla menedżerów
Badania marketingowe dla menedżerów – jak i kiedy korzystać z metod badawczych oraz jak interpretować wyniki badań jakościowych i ilościowych w kontekście realizowanej strategii marketingowej
2 czerwca 2020 r.
O czym:
- Koronawirus wymusza na nas wszystkich nowe zachowania i metody pozyskania i utrzymania klienta
- Planowanie, przeprowadzenie i poprawna analiza badań jest obecnie jedną z podstawowych elementów właściwej strategii marketingowej.
- Podczas warsztatów omówimy najważniejsze kwestie związane z badaniami marketingowymi i ich analizą: cele, metody, korzyści i ograniczenia.
Dla kogo:
- Dla każdego kto jest odpowiedzialny za marketing, działania lojalnościowe, zdobycie i utrzymanie Klienta.
- Dla osób odpowiedzialnych za sprzedaż i wpływanie na zachowania zakupowe Klientów.
Inspirator
Paweł Wójcik
Doktor psychologii, adiunkt w Katedrze Psychologii i Socjologii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada 30 letnie doświadczenie w badaniach psychologii konsumentów.
Jestem: psychologiem specjalizującym się w psychografii konsumentów
Mój największy sukces: książka „Psychografia Konsumentów”
Inspiruje mnie: motto “Każdy złożony problem ma zwykle jedno proste rozwiązanie – najczęściej błędne”.
Dziś szukam odpowiedzi na: pytania z obszaru nieracjonalności konsumentów
Podczas warsztatów odpowiem na wyzwania jakie metody badawcze stosować w rzeczywistości po korona-kryzysie
Program
8:55
Rozpoczęcie warsztatów, przywitanie Uczestników
9:00
Badania marketingowe
- ustalanie celów badań marketingowych
- ilościowe i jakościowe metody badań marketingowych
- korzyści i ograniczenia badań marketingowych
10:00
czas na QA – chat z Prowadzącym
10:10
Wybrane metody badań marketingowych – cz. 1
- badania jakościowe – metody zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI) i indywidualnego wywiadu pogłębionego (IDI); techniki projekcyjne; interpretacja wyników badań jakościowych
11:10
czas na QA – chat z Prowadzącym
11:20
Wybrane metody badań marketingowych – cz. 2
- ilościowe badania opinii: wywiad indywidualny/osobisty (CAPI), wywiad telefoniczny (CATI), badania online (CAWI);
- określanie liczebności próby, co to znaczy „badania reprezentatywne”; sposoby doboru próby do badania: próba losowa, a próba nielosowa
12:20
czas na QA – chat z Prowadzącym
12:30
Przerwa na lunch (40 minut)
13:10
Planowanie badań marketingowych
• projektowanie kwestionariusza badań ankietowych:
– pytania zamknięte i otwarte, kafeterie
– podstawowe błędy przy konstrukcji kwestionariusza
• przygotowywanie briefu badawczego
• zasady współpracy z agencją badań
14:10
czas na QA – chat z Prowadzącym
14:20
Interpretacja wyników badań ilościowych
- najważniejsze statystyczne metody analizy danych marketingowych
- rekomendacje na potrzeby działań marketingowych dokonywane na podstawie wyników przeprowadzonych badań
15:20
czas na QA – chat z Prowadzącym
15:30
Przegląd niestandardowych metod badawczych
- neuromarketing/badania biometryczne; etnografia; semiotyka